Keresőoptimalizálás

Mit jelent a keresőoptimalizálás és miért van rá szükségem?

Van már weboldala esetleg elkészült a webáruház amire mindig is vágyott, mégsem jönnek a várt megrendelések? A keresőoptimalizálás más néven SEO a weblap keresőmotorokban (Google, Bing, Yahoo) való megjelenésének és helyezésének javítását elősegítő folyamatok összessége. Minél többször és előrébb jelenik meg az oldala a találati listákban, annál több látogató fog érkezni az oldalára és ez megnövekedett forgalmat eredményez. Nagyobb forgalom = több profit. Innen már egyértelművé válik a keresőoptimalizálás jelentősége. Egy keresőoptimalizált oldal az Ön számára olyan mint az az alkalmazott, aki korlátok nélkül képes dolgozni, sose beteg, nem kér szabadságot és a nap 24 órájában, a hét minden napján dolgozik. Ki ne szeretné ezt?

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

1. Hogyan találjon meg minket a potenciális vevő?

Az Online Marketing és SEO technikák a legfontosabb célja a szolgáltatás vagy a termék és a potenciális vevő - aki épp az Ön termékét vagy szolgáltatását keresi - közötti kapcsolat kialakítása. Tegyük fel, hogy az Ön termékét még 20 másik webes kereskedés is értékesíti. Ha versenybe szeretne szállni velük akkor az Ön találatának kell az első között lenni. Ugye nem mindegy, hogy Pesten a Váci utcában vagy valahol a város szélén egy kis utcában van az üzlethelyisége.

2. Hosszútávon olcsó megoldás

A Google indexelés (az Ön weboldalának újra feltérképezése, elhelyezése a keresési találatok között) nem egy gyors folyamat, de hosszú távon kifizetődő, mivel ha a jövőben a találati listán elől szerepel akkor a látogatók Öntől fognak vásárolni és nem a konkurenciától. A hirdetéssekel szemben itt nem kell sem a megjelenésekért sem a kattintásokért fizetni, cserébe mindig versenyképes tartalmakat kell szolgáltatni és keresőoptimalizálni azt. Mindezek mellett, ha a Google AdWords hirdetéseket is használja, akkor egy jól keresőoptimalizált oldal egy jól beállított kampánnyal hatalmas forgalmat generál, mindezek mellett a hirdetés PPC költségei is jelentősen csökkennek. Összességében a keresőoptimalizálás nem költség hanem befektetés.

3. Bizalmat gerjeszt a látogatóban

A Googlenél arra törekednek, hogy a keresési találatok a legjobb minőséget hozzák, ezért a szépen struktúrált és jó tartalommal bíró oldalakat részesítik előnyben. Valószínűleg azért lett a google a keresőóriás a rengeteg keresőmotor között, mert ők rendezték legjobban ezeket a találatokat valamint ők rendelkeztek a legnagyobb adatbázissal. A látogatók a folyamatos használat mellett hozzászoktak ahhoz, hogy az első oldalon lévő találatok azok, amire szükségük van és a többi oldalon lévő találatokat általában figyelmen kívül hagyják, tehát megbíznak a google javaslataiban. Ha az Ön weboldala az első oldalon szerepel akkor az azt jelenti, hogy a google minőséginek tekinti az Ön oldalát és ezáltal közvetve bizalmat ébreszt a látogatókban is. Tudni fogják, hogy a találat nem okoz csalódást, és ezért arra kattintanak. Tehát minél előrébb jelenik meg a keresési találatokban honlapja, annál több látogató érkezik oldalára minőségi oldalra számítva, és ha weboldala az elvárásaiknak megfelel, akkor a forgalma is nagyobb lesz.

4. Offline forgalmat is generál

Sokan a személyes vásárlás hívei és nem merik megadni adataikat az interneten. Ettől függetlenül ők is ugyanolyan internetezők, csak nem fognak online fizetni. Amennyiben van üzlete, akkor ezek a látogatók is ugyanúgy értékesek számára, mivel ha az Ön oldaláról szerzik meg a számukra szükséges információt a termékről akkor az ön elérhetőségeit felhasználva fogják megkeresni üzletét.

5. Mérhető

A Google Analytics segítségével gyönyörűen tudja követni akár 5 másodperces lebontásban is az oldalára érkező látogatókat, a kulcsszót, amivel az oldalra érkeztek, a konverzióinak számát és még rengeteg hasznos dolgot aminek a részletezésébe nem mennénk bele, mert arról könyvet lehetne írni. Ezeknek az információknak az adminisztrálásával nem kell bajlódni, hiszen a az Analyticsnek köszönhetően ezeket a feladatokat mind a számítógép végzi el, így azonnal láthatja, hogy mennyire sikeresen funkcionál a weboldala és mik azok a témakörök amikre érdemes jobban odafigyelni.